Etusivu » MARIMEKKO LAAJENTAA VERKKOKAUPPANSA JAKELUA EUROOPASSA

MARIMEKKO LAAJENTAA VERKKOKAUPPANSA JAKELUA EUROOPASSA

MARIMEKKO LAAJENTAA VERKKOKAUPPANSA JAKELUA EUROOPASSA

Julkaistu: 2017-01-26 11:00:00 CET
Marimekko Oyj
Lehdistötiedote
MARIMEKKO LAAJENTAA VERKKOKAUPPANSA JAKELUA EUROOPASSA

Marimekko Oyj, Lehdistötiedote, 26.1.2017 klo 12.00

Marimekko on laajentanut verkkokauppansa jakelua 16 uuteen maahan Euroopassa. Nyt Marimekon tuotteita voi ostaa lähes kaikista Euroopan maista. Verkkokaupassa on saatavilla kaikki brändin tuotekategoriat: muoti, laukut ja asusteet sekä kodintuotteet.

”Digitaalisen liiketoiminnan kehittäminen on osa Marimekon strategiaa, ja verkkokaupan laajentaminen uusiin maihin parantaa tuotteidemme saatavuutta Euroopassa. Osassa näistä maista tuotteitamme ei ole aiemmin ollut myynnissä lainkaan, joten verkkokaupan avulla valikoimamme tulee nyt myös aivan uusien asiakkaiden saataville. Verkkokaupan laajentaminen auttaa meitä myös bränditunnettuutemme rakentamisessa”, sanoo Marimekon digitaalisesta liiketoiminnasta vastaava Kari Härkönen.

Marimekon uudet verkkokauppamaat ovat Irlanti, Itävalta, Kreikka, Kroatia, Latvia, Liettua, Luxemburg, Malta, Portugali, Puola, Romania, Slovakia, Slovenia, Tšekki, Unkari ja Viro. Yhtiö aloitti kansainvälisen verkkokauppansa rakentamisen vuonna 2011 Yhdysvalloista. Suomessa verkkokauppa avautui vuonna 2012 ja laajeni sen jälkeen vähitellen 10 eri maahan Euroopassa. Viime vuonna Marimekko avasi verkkokaupan Australiassa. Nyt toteutetun laajennuksen jälkeen Marimekon oma verkkokauppa palvelee asiakkaita 29 maassa.

Lisätietoa:
Asta Halme, Marimekon viestintä
Puh. 09 7587 233
asta.halme@marimekko.com

JAKELU:
Keskeiset tiedotusvälineet

Marimekko on suomalainen designyritys, joka tunnetaan ennen kaikkea omaleimaisista kuvioista ja väreistä. Yhtiön tuotevalikoimaan kuuluu korkealuokkaisia vaatteita, laukkuja ja asusteita sekä kodintavaroita sisustustekstiileistä astioihin. Kun Marimekko vuonna 1951 perustettiin, sen ennennäkemättömät painokankaat antoivat sille vahvan ja ainutlaatuisen identiteetin. Marimekko-tuotteita myydään noin 40 maassa. Vuonna 2015 tuotteiden brändimyynti oli 186 miljoonaa euroa ja yhtiön liikevaihto noin 96 miljoonaa euroa. Marimekko-myymälöitä on yli 150 eri puolilla maailmaa. Keskeisiä markkinoita ovat Pohjois-Eurooppa, Pohjois-Amerikka ja Aasian-Tyynenmeren alue. Konsernin palveluksessa on noin 400 henkeä. Yhtiön osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.marimekko.com.

Viestin lähettäjä GlobeNewswire, www.globenewswire.com – a Nasdaq company

Jätä kommentti