Etusivu » LEHDISTÖTIEDOTE: SSH.COM JULKISTAA ENSIMMÄISENÄ MAAILMASSA KAUPALLISEN KVANTTIAJAN TIEDONSIIRRON SALAUSRATKAISUN

SSH Communications Security Oyj

Helsinki, FINLAND

Helsinki, Suomi – 31. elokuuta, 2021 – Osana kvanttiteknologiastrategiaansa SSH.COM julkistaa tänään kvanttiajan salausratkaisun SSH NQX PQC (Post-Quantum Cryptography) Edition kaupallisen saatavuuden.

SSH NQXtm on salaustuoteperhe, joka suojaa liikkeessä olevan datan kiinteissä- sekä mobiiliverkoissa. SSH NQX PQC salausalgoritmien avulla tieto pysyy suojattuna niin perinteisiltä kuin kvanttiajan tietoturvauhkilta.

SSH NQX PQC Editionin ensimmäinen versio käyttää QuantumSafe -algoritmeja avaintenvaihtomenettelyissä, mikä on tärkein ominaisuus tiedonsiirron turvaamisessa. SSH NQX PQC Edition tukee myös Quantum Resilience -ominaisuuksia, kuten PPK (Postquantum Preshared Key), joka suojaa vanhoja salausalgoritmeja. Tulevat versiot tulevat sisältämään kvanttiajan salausalgoritmeja tietovirtojen salaamiseksi sekä QuantumSafe -menetelmiä julkisten avainten hallintaan (PKI).

SSH NQX PQC Edition -toimitukset alkavat syyskuussa 2021. SSH NQX PQC Editionin alkuperäinen versio on suunnattu tutkimusorganisaatioille, laboratoriotestaamiseen, tuotekehitykselle sekä valtiollisille että yksityisille organisaatioille, jotka ensimmäisten joukossa tarvitsevat kvanttiajan salausratkaisuja kriittisessä tiedonsiirrossa.

”Kvanttiajan salaus on yksi tärkeimmistä teknologisista haasteista, johon on löydyttävä ratkaisuja nykyajan yhteiskunnan tietoturvan säilyttämiseksi. Saatavilla olevat kvanttitietokoneet vähentävät vanhojen algoritmien turvallisuutta merkittävästi tai tekevät ne kokonaan hyödyttömiksi. SSH NQX PQC Editionin myötä SSH.COM jatkaa pioneerityötään salaustekniikoiden edelläkävijänä.” sanoo SSH.COM:n toimitusjohtaja Teemu Tunkelo.

SSH.COM on yksi palkitun PQC Finland -projektin perustajista. PQC Finland on Business Finlandin rahoittama hanke, joka tuo yhteen julkisen sekä yksityisen sektorin kvanttiosaamista. Lisätietoja hankkeesta löytyy osoitteesta https://www.pqc.fi

Lisätietoja SSH NQXtm tuotteperheestä löytyy osoitteesta https://www.ssh.com/products/nqx

Kristian Nieminen
SSH.COM
kristian.nieminen@ssh.com

SSH.COM lyhyesti

SSH.COM auttaa yrityksiä turvamaan niiden liiketoiminnan kannalta kriittiset digitaaliset resurssit, kun ne ovat levossa, liikkeessä ja käytössä. Meillä on maailmanlaajuisesti yli 5000 asiakasta, joihin kuuluu 40% Fortune 500 -listan yrityksistä sekä suuria organisaatioita rahoituksen, valtionhallinnon, jälleenmyynnin ja teollisuuden toimialoilta.

Autamme asiakkaitamme turvaamaan heidän liiketoimintansa hybridin pilven, hajautetun IT:n ja teollisuusautomaation aikakaudella. Zero Trust -pohjaiset ratkaisumme tarjoavat turvallista sähköistä viestintää ja suojatun pääsyn sekä palvelimiin että palvelimien välillä. Asiantuntijamme Pohjois-Amerikassa, Euroopassa ja Aasiassa toimivat yhteistyössä maailmanlaajuisen kumppaniverkostomme kanssa ja takaavat asiakasprojektien onnistumisen. Yrityksen osakkeet (SSH1V) on listattu Helsingin pörssissä.

SSH.COM

NQX