Etusivu » 70 vuotta kestävää suunnittelua – Marimekko Pre-loved -pilottihanke tuotteidemme eliniän pidentämiseen

70 vuotta kestävää suunnittelua – Marimekko Pre-loved -pilottihanke tuotteidemme eliniän pidentämiseen

70 vuotta kestävää suunnittelua – Marimekko Pre-loved -pilottihanke tuotteidemme eliniän pidentämiseen

| Source:

Marimekko Oyj

Marimekko Oyj

Helsinki, FINLAND

English
Finnish

Marimekko Oyj, Lehdistötiedote 10.8.2021 klo 10.00

Marimekon designfilosofia ja toiminta ovat jo 70 vuoden ajan perustuneet pitkäikäisyyteen – haluamme tarjota ajattomia, käytännöllisiä ja kestäviä tuotteita, jotka tuovat iloa pitkään. Parhaimmillaan tuotteemme siirtyvät sukupolvelta toiselle.

Juhlavuoden kunniaksi Marimekko tuo elokuussa tarjolle yli 60 tarkoin valittua käytettyä marimekkoa 1960-luvulta 2000-luvulle. Tavoitteenamme on, että Marimekko-tuotteita ei haluta heittää pois, vaan ne annetaan eteenpäin seuraaville käyttäjille. Marimekko Pre-loved on uusi pilottikonsepti, jonka avulla voi löytää oman, rakkaudella pidetyn ja poikkeuksellisen Marimekko-aarteen.

Marimekko Pre-Loved -tuotteet ovat saatavilla ainoastaan verkossa EU:n alueella. Mallisto lanseerataan 11.8.2021 hiljattain uudistuneella www.marimekko.com -sivustolla. Verkkokauppa on osa monikanavaista asiakaskokemustamme, jota kehitämme jatkuvasti. Uudistunut verkkokauppamme auttaa meitä palvelemaan entistä paremmin sekä nykyisiä kanta-asiakkaitamme että uusia Marimekon ystäviä. Päivitetty design ja käyttäjäkokemus ottavat huomioon erityisesti verkkokaupan mobiilikävijät.

Ajaton design, joka tuo iloa sukupolvesta toiseen on yksi vastuullisuustyömme kolmesta pääperiaatteesta. Marimekko Pre-loved -pilottihanke on yksi tapa pidentää tuotteidemme elinikää. Haluamme luoda ajatonta designia ja tulevaisuuden klassikoita, tarjota tulevaisuudessa entistäkin kattavammin tuotteiden elinikää pidentäviä palveluita sekä tukea yhteisöämme entistä enemmän käytettyjen Marimekko-tuotteiden myymisessä sekä kierrättämisessä. Uskomme, että iloa pitkään tuova tuote on myös vastuullinen valinta.

Kuvia Marimekko Pre-loved -tuotteista: https://mediabank.marimekko.fi/l/7kFxM287sgRv.

Lue lisää vastuullisuustyöstämme: https://company.marimekko.com/fi/vastuullisuus.

Lisätietoja:
Sylvia Sene, Marimekon PR
Puh. 045 632 1091
press@marimekko.com

JAKELU:
Keskeiset tiedotusvälineet

Marimekko on suomalainen lifestyle-designyritys, joka tunnetaan ennen kaikkea omaleimaisista kuvioista ja väreistä. Yhtiön tuotevalikoimaan kuuluu korkealuokkaisia vaatteita, laukkuja ja asusteita sekä kodintavaroita sisustustekstiileistä astioihin. Kun Marimekko vuonna 1951 perustettiin, sen ennennäkemättömät painokankaat antoivat sille vahvan ja ainutlaatuisen identiteetin. Marimekko-tuotteita myydään noin 40 maassa. Vuonna 2020 tuotteiden brändimyynti oli 286 miljoonaa euroa ja yhtiön liikevaihto 124 miljoonaa euroa. Marimekko-myymälöitä on noin 150 eri puolilla maailmaa. Keskeisiä markkinoita ovat Pohjois-Eurooppa, Aasian-Tyynenmeren alue ja Pohjois-Amerikka. Konsernin palveluksessa on noin 420 henkeä. Yhtiön osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.marimekko.com

Alkuperäinen artikkeli