Etusivu » Kauppakeskus Ratina tuo uusia brändejä Tampereelle – kaupankäynti elpymässä

Kauppakeskus Ratina tuo uusia brändejä Tampereelle – kaupankäynti elpymässä

Kauppakeskus Ratina tuo uusia brändejä Tampereelle – kaupankäynti elpymässä

| Source:

Sponda Oy

Sponda Oy

LASKUTUS, FINLAND

English
Finnish

Sponda Oy Lehdistötiedote 12.10.2021, klo 10:00

Kauppakeskus Ratina tuo uusia brändejä Tampereelle – kaupankäynti elpymässä

Kiinteistösijoitusyhtiö Spondan Tampereella omistamassa kauppakeskus Ratinassa on solmittu lukuisia uusia vuokrasopimuksia. Myös kauppakeskuksen kävijämäärä- ja myyntiluvut ovat kasvaneet, mikä on osoitus kaupankäynnin elpymisestä.

Syksyllä avajaisiaan viettävät Synlab ja Pikseli Arcade. Jo viime vuoden lopulla etenkin Ratinan lapsiperhekävijöiden palveluja kohennettiin merkittävästi XS-Lelujen sekä Aavan ja Pikkujätin avattua toimipisteensä. Kuluvan vuoden aikana Ratinaan rantautuivat Specsavers, Beer shop & bar Kuja, Normal, Kustom Furniture, More Tea sekä Tampinkoski Bar & Kitchen. Kesällä tamperelaisten arkea piristivät myös pop up -liikkeet: Björn Borg, Happy Times Ice Cream ja lasten sähköautovuokraamo Pärinä.

Tänä vuonna Kauppakeskus Ratinan kumulatiivinen myynnin kehitys on noussut 21 prosenttia tammi-elokuun aikana. Heinäkuussa Ratinan kävijämäärä kasvoi yli 7 prosenttia edellisvuoteen verrattuna, ja kävijöitä oli 600 000 ihmistä. Ratinan kanta-asiakkaiksi on tänä vuonna liittynyt 17 000 ihmistä, nostaen kokonaismäärän näin lähes 100 000:een. Uutiset viestivät lisääntyneestä luottamuksesta vähittäiskaupan elpymiseen kuluttajien palatessa ostoksille kauppakeskuksiin.

”Uudet liiketilojen vuokrasopimukset osoittavat, että Ratinan kauppakeskuksemme on vetovoimainen kohde vuokralaisille ja houkutteleva paikka sekä ostosten tekoon että viihtymiseen. Haluamme jatkuvasti kehittää kauppakeskustemme palvelutarjontaa, ja asiakkaamme ovat reagoineet tähän positiivisesti. Tuomalla uusia ja mielenkiintoisia brändejä kauppakeskuksiimme kehitämme samalla kaupunkikeskustojen vetovoimaisuutta. Tämä on merkityksellistä markkinan elpymiselle”, kommentoi Spondan toimitusjohtaja Christian Hohenthal.

”Kauppakeskuksen uusimiseen investoitiin myös viime vuonna. Oleskelualueista tehtiin entistä viihtyisämpiä ja opastusta lisättiin. Myös lapsiperheiden palvelut paranivat uusien leikkialueiden muodossa. Sisälle tehtiin leikkialue Ratinan Niitty ja ulos avattiin upea leikkipuisto Ratinan Riemu. Tällä kauppakeskuksen ennakoivalla ja innovatiivisella kehittämisellä on suuri merkitys ja kävijät pitävätkin Ratinaa selkeästi muunakin kuin pelkkänä ostospaikkana”, toteaa Ratinan kauppakeskuspäällikkö Mervi Ahola.
Kauppakeskuksessa on panostettu kuluvan vuoden aikana myös erilaisiin tapahtumiin koronarajoitteiden puitteissa. Syntymäpäivänään Ratina ilahdutti asiakkaitaan piha-alueille sekä lähiympäristöön kiinnitetyillä tuhannella sydänfoliopallolla, jotka ohikulkijat saivat napata kotiin vietäväksi. Osaan palloista oli piilotettu viesti, jota näyttämällä infopisteeltä sai lunastaa pienen yllätyksen. Ratikalla Ratinaan -tapahtuma elokuussa juhlisti raitiovaunuliikennöinnin aloitusta sekä kouluihin ja töihin paluuta. Sisäänkäynnin edestä kulkeekin nyt raitiovaunu noin seitsemän minuutin välein. Loppuvuodesta alueen houkuttelevuutta nostaa myös aivan Ratinan naapuriin nouseva UROS Live -areena.

Sponda Oy
Lisätietoja:
Anita Riikonen, markkinointi- ja brändipäällikkö, puh. 040 833 3804, anita.riikonen@sponda.fi

Sponda Oy on Suomen johtava kiinteistösijoitusyhtiö, joka on erikoistunut toimitilakiinteistöjen omistamiseen, hallintaan, kehittämiseen ja vuokraamiseen Suomen suurimmissa kaupungeissa. Sponda luo aktiivisesti alan parhaita käytäntöjä asiakaslähtöisillä ratkaisuilla, korkealaatuisilla kiinteistöillä sekä toimimalla vastuullisesti ympäristön ja kaupunkikuvan kehittäjänä ja tukemalla asiakkaitaan. www.sponda.fi.

Alkuperäinen artikkeli