Etusivu » Oma Säästöpankki Oyj ja Cognizant ovat sopineet peruspankkihankkeen sopimuksen purkamisesta

Oma Säästöpankki Oyj ja Cognizant ovat sopineet peruspankkihankkeen sopimuksen purkamisesta

Logo_lokakuu_2017.png

Oma Säästöpankki Oyj ja Cognizant ovat sopineet peruspankkihankkeen sopimuksen purkamisesta

| Source:

Oma Säästöpankki Oyj

Oma Säästöpankki Oyj

Seinäjoki, FINLAND

Finnish
English

OMA SÄÄSTÖPANKKI OYJ, PÖRSSITIEDOTE 23.6.2021 klo 8.30, SISÄPIIRITIETO

Oma Säästöpankki Oyj ja Cognizant ovat sopineet peruspankkihankkeen sopimuksen purkamisesta

Oma Säästöpankki Oyj (OmaSp) ja Cognizant ovat yhteistyössä päättäneet keskeyttää peruspankkihankkeen ja vuonna 2019 allekirjoitettu peruspankkijärjestelmän uudistamista koskeva sopimus puretaan. Cognizant maksaa OmaSp:lle osana sopimusta merkittävän rahallisen korvauksen, jolla on noin 22 milj. euron positiivinen tulosvaikutus OmaSp:n tilikauden 2021 tulokseen ennen veroja.

Toimitusjohtaja Pasi Sydänlammi, OmaSp
”Neuvottelut Cognizantin kanssa on käyty hyvässä hengessä ja päädyimme siihen, että peruspankkihankkeen yhteistyösopimuksen purkaminen on OmaSp:lle paras ratkaisu. Samlink jatkaa OmaSp:n keskeisenä IT-palveluiden toimittajana. Hankkeen keskeyttäminen ei vaikuta asiakkaidemme pankkipalveluihin ja jatkamme digitaalisten palveluiden kehittämistä määrätietoisesti.”

Oma Säästöpankki Oyj

Lisätietoja:
Pasi Sydänlammi, toimitusjohtaja, puh +358 45 657 5506, pasi.sydanlammi@omasp.fi

JAKELU:
Nasdaq Helsinki Oy
Keskeiset tiedotusvälineet
www.omasp.fi

OmaSp on kasvava suomalainen pankki ja taseen loppusummalla mitattuna Suomen suurin säästöpankki. OmaSp palvelee ympäri Suomen 32 konttorissa ja digitaalisten palvelukanavien kautta 140 000 henkilö- ja yritysasiakasta noin 300 asiantuntijan voimin. OmaSp keskittyy pääasiassa vähittäispankkitoimintaan ja tarjoaa asiakkailleen monipuolisia pankkipalveluja sekä oman taseensa kautta, että välittäen yhteistyökumppaneidensa tuotteita. Välitetyt tuotteet käsittävät luotto-, sijoitus- ja lainaturvatuotteita. OmaSp harjoittaa myös kiinnitysluottopankkitoimintaa.

OmaSp:n keskeisenä tavoitteena on palvella asiakkaita henkilökohtaisesti ja olla lähellä ja läsnä sekä digitaalisissa että perinteisissä kanavissa. OmaSp pyrkii ensiluokkaiseen asiakaskokemukseen henkilökohtaisen palvelun ja helpon saavutettavuuden kautta. Myös toiminnan ja palvelujen kehittäminen tapahtuu asiakaslähtöisesti. Henkilöstö on sitoutunutta, ja sen urakehitystä pyritään tukemaan monipuolisten tehtävien ja jatkuvan kehittymisen avulla. Merkittävä osa henkilöstöstä omistaa myös OmaSp:n osakkeita.

Alkuperäinen artikkeli