Etusivu » LEHDISTÖTIEDOTE: Euroopan patenttivirasto myöntänyt SSH Communications Security Oyj:lle PrivX®-teknologiaa koskevan lisäpatentin

Helsinki – 20.01.2021 – Euroopan patenttivirasto (EPO) on myöntänyt SSH:lle patentin EP 3495976, joka kattaa SSH:n PrivX-teknologian mahdollistaman virtuaalisten älykorttien käytön lyhytkestoisten sertifikaattien kanssa salasanattomaan pääsynhallintaan.

Salasanojen käyttö on hankalaa ja ne ovat merkittävä tietoturvariski käyttäjille ja kaiken kokoisille organisaatioille: tutkimusten mukaan yksi yritystili 250:stä vaarantuu joka kuussa. World Economic Forum (WEF) arvio, että kyberrikollisuuden aiheuttamat kustannukset maailmantaloudelle ovat noin 2,9 miljoonaa USD joka minuutti, ja että 80 % hyökkäyksistä kohdistuu juuri salasanoihin. Salasanojen hallitseminen on myös kallista: tutkimusyritys Gartnerin mukaan jopa 20–50 % kaikista yhteydenotoista tukipalveluihin on salasanojen uusintapyyntöjä.

PrivX:n käyttämä lyhytkestoisiin sertifikaatteihin perustuva pääsynhallintamenetelmä poistaa kokonaan tarpeen käyttää salasanoja tai muita pysyviä pääsytunnisteita, mikä auttaa asiakkaita ottamaan käyttöön asiantuntijoiden suositteleman reaaliaikaisen salasanattoman zero standing privileges -pääsynhallintamallin (ZSP).

Patentoitu keksintö mahdollistaa perinteisen älykorttipohjaisen pääsynhallinnan tarjoaman erittäin korkean tietoturvan ilman fyysisten korttien luomisen, ylläpitämisen ja pääsytunnisteiden vaihtamisen aiheuttamia suuria kustannuksia. Keksintö mahdollistaa laajasti sovellettavan älykortti-infrastruktuurin käyttämisen PrivX:n kanssa, mikä entuudestaan laskee kustannuksia ja työmäärää PrivX:n käyttämisessä kriittisten järjestelmien, sovelluksien ja tietojen suojaamiseksi.

PrivX autentikoi käyttäjät käyttöhetkellä heidän roolinsa ja oikeuksiensa perusteella ja myöntää pääsyn järjestelmiin käyttämällä lyhytkestoisia sertifikaatteja, joiden voimassaolo päättyy automaattisesti autentikoinnin jälkeen. Tämä patentoitu innovaatio ei edellytä pysyviä pääsytunnisteita tai salasanoja eivätkä käyttäjät missään tilanteessa käsittele tai näe pääsytunnisteita. Tämä eliminoi tunnisteiden väärinkäytön mahdollisuuden, parantaa tuottavuutta ja vähentää pääsynhallinnan monimutkaisuutta.

“Olemme ylpeitä siitä, että EPO on jälleen tunnistanut PrivX-teknologian ainutlaatuisuuden ja myöntänyt meille tämän patentin”, sanoo SSH.COM:in toimitusjohtaja Teemu Tunkelo. “Patentti tunnistaa PrivX:n keskeisten suunnitteluperiaatteiden ainutlaatuisuuden ja antaa sille tärkeän erottelevan piirteen Privileged Access Management -markkinoilla (PAM). Patentti myös osoittaa, että PrivX tukee tunnustettuja suosituksia kuten Gartnerin Zero Standing Privileges -viitekehystä ja Zero Trust -pohjaista pääsynhallintaa.”

SSH.COM:illa on kattava salkku patentteja ja patenttihakemuksia, joka kattaa kaikki yrityksen avaintuotteet ja kasvattaa omistaja-arvoa varmistamalla SSH:lle toiminnanvapauden (freedom to operate) sekä differoi tuotteita markkinoilla.

SSH COMMUNICATIONS SECURITY OYJ

Teemu Tunkelo

Lisätiedot:
Teemu Tunkelo, toimitusjohtaja, tel. +358 40 5499605

www.ssh.com

SSH Communications Security:
SSH.COM auttaa yrityksiä hallitsemaan ja turvaamaan digitaalista ydintään – kriittistä dataa, sovelluksia ja palveluita. Yli 3000 asiakkaamme joukossa on 40 % Fortune 500 -yrityksistä, monet maailman johtavista rahoi­tusalojen yrityksistä ja johtavia yrityksiä monilta muilta toimi­aloilta. Autamme asiakkaitamme menes­tymään pilviaikakaudella tarjoamalla kitkattomia pääsynhallintaratkaisuja, jotka minimoivat pääsyoikeuksiin liittyvät riskit. SSH.COM myy sovelluksiaan maailmanlaajuisesti verkossa, toimipisteiden kautta sekä kattavan myynti­partneri­verkoston avulla. Yhtiön osakkeet (SSH1V) on listattu Helsingin pörssissä. Lisätietoja meistä löydät Internet-osoitteestamme www.ssh.com.

Alkuperäinen artikkeli